Křestní jméno na firemním tričku



Nakupuji již mnoho let potraviny v internetovém obchodě, který rozváží objednané zboží svým zákazníkům až do místa jejich bydliště, případně na jinou adresu, kterou při objednávce zadají. Kurýři jsou tak ochotní, že vynesou nákup třeba do pátého patra bez výtahu, což lze ocenit například u hůře pohyblivých osob. Za jeden z velmi dobrých nápadů tohoto obchodu považuji i fakt, že se při nákupu dozvím nejen telefonický kontakt na kurýra, který mi nákup bude doručovat, ale i jeho křestní jméno. Jednou se mi přihodila docela vtipná historka. Přijel kurýr jménem Patrik a já mu sdělil, že na jeho svátek se narodila má bývalá přítelkyně. A pak jsem se jej zeptal, zda zná starší film z doby socialismu s názvem „Čekání na Patrika“.

dívka v tričku

Toto je jeden z příkladů, jak navázat příjemnější rozhovor s úplně cizími lidmi, který případně může dokonce vést k vytvoření nového přátelství. Znát jméno osoby, u které objednáváte zboží v obchodě zdravé výživy nebo v kamenné prodejně s obuví, má své výhody. Můžete ji oslovit jménem. Jak vám zní například: „Dobrý den, paní Hanko, mohu Vás poprosit o číslo větší model těchto bot?“ A jak na vás působí oslovení: „Dobrý den, mohu Vás poprosit o číslo větší model těchto bot?“

muž v tričku

S oslovením „paní Hanko“ směřuji svůj dotaz k osobě, která své jméno používá od dětství a je s ní spojováno v mnoha životních situacích. Pro tyto účely se mohou skvěle hodit firemní trička s originálním potiskem. Představte si, že budou mít prodavači v obchodě vpředu na tričku uvedeno drobným písmem své křestní jméno, které by mohlo být na tričku vytištěné i na zádech. Zákazníci tím pádem mohou v obchodě i nějakého prodavače přivolat z větší vzdálenosti, například: „Pane Luďku, můžete mi, prosím, pomoci s výběrem turistického batohu?“ Anebo „Paní Evo, byla byste tak laskavá a podala mi ten ovocný sirup z aronie, co máte za svými zády?“