Je jasné, že když žije člověk sám nebo jenom se svou rodinou v nějakém objektu, má to daleko jednodušší, co se rozhodování o tomto objektu týká, než někdo, kdo sdílí dům s více cizími lidmi či rodinami. Když je tu člověk sám svým pánem, může se rozhodnout, co a jak tu bude fungovat, všechny platby a veškerá byrokracie jsou také na něm, on rozhoduje o stavebních úpravách a podobně, zatímco je-li tu s více cizími obyvateli, musí se s těmito nějak dohadovat a brát i jejich názory v potaz. A to často není ani trochu snadné, protože jsme my lidé různí stejně jako představy, které nejednou míváme.

Čím je budova větší a čím více navzájem cizích lidí v ní žije, tím je správa takové budovy složitější. A často nastává dokonce situace, kdy se lidé v takovém domě neshodnou. A to může komplikovat třeba platby, které se k bydlení takových lidí vztahují, organizační záležitosti, jednání s úřady… Ale zvládnout se to musí. A když to není v silách obyvatel takového domu, hodí se, když někdo převezme správu jejich budovy za ně. Když se najde někdo zodpovědný, kdo rozhodne o tom, co a jak bude probíhat, aby tu všechno fungovalo tak, jak to fungovat má.

A na koho se lze obrátit a nedočkat se zklamání? Ideálním pomocníkem je v takových případech brněnská správa nemovitostí, kterou lze angažovat, aby se postarala o vše související se správou bytových domů. Tato instituce se postará prakticky o všechno, co je třeba zařídit. A díky ní tak může všechno fungovat tak, jak to fungovat má, i když by se jinak lidé v témže domě neměli šanci dohodnout na ničem. Tato firma zajistí například běžnou údržbu a opravy společných částí domu, plánování oprav a údržby, revize předepsané zákonem a spoustu dalších důležitých činností. Což se spoustě lidí hodí. Protože kdyby tu nefungovalo vše tak, jak to fungovat má, mohlo by to hodně špatně dopadnout.